El projecte i la implementació corren a càrrec de Marta Orts i Alís (musicarts.cat@gmail.com).
DESPLEGAMENT DE LA IMPLEMENTACIÓ
En els cursos 2008-2009 i 2009-2010, el treball realitzat amb els alumnes es va publicar a la plataforma XTECblog. En el curs següent es va crear aquest altre entorn i des d'aleshores, i de forma periòdica, anem ampliant el seu continguts com a resultat de part del treball realitzat amb els diferents grups amb els que es duu a terme aquest projecte.
Fase
|
Curs acadèmic
|
Núm. alumnes
|
Nivells i cursos
|
Núm. paraules
|
I
|
2008-2009
|
039
011
|
ESO2
ESO4
|
055
|
II
|
2009-2010
|
011
004
|
ESO1
ESO4
|
055
|
III
|
2011-2012
|
110
|
ESO1
|
137
|
IV
|
2012-2013
|
…
…
039
|
ESO1
ESO2
ESO4
|
(*)
|
V
|
2013-2014
|
…
003
|
ESO1
BAT1
|
(*)
|
VI
|
2015-2016
|
120
|
ESO1
|
012
|
VI | 2016-2017 | 015 | ESO3 | 019 |
(*) Pendent d’actualització.
ORIENTACIONS per a la recerca de les definicions més adequades
- Buscar l'accepció musical [sovint indicada amb l'abreviació MUS.] de l'entrada d'un llibre de text, diccionari o enciclopèdia.
- A l'hora de transcriure les definicions és imprescindible:
- Copiar textualment la definició i en l'idioma de la font documental consultada.
- Que si es creu que cal obviar algun fragment dins del text, indicar-ho amb tres puntets entre parèntesi: (...).
- Fer servir els codis que us indiquem més avall de la plana d'inici d'aquest weblog per referir-vos a les fonts documentals que heu utilitzat en cada entrada del DicMus.
ORIENTACIONS per a la creació d'una definició pròpia a partir de les fonts consultades
- Comparar les definicions extretes de diferents fonts documentals per:
- Identificar els elements comuns i els diferents.
- Distingir entre els elements principals dels secundaris.
- Per tal que les definicions siguin completes, procurar que contestin el major nombre d'aquestes preguntes del tipus: Què? Qui? A qui? Com? Quan? Quant? On? Per què? ... Per exemple: Què és? - Com és? - En què consisteix? - A quin... pertany? - A quin any va néixer, crear-se...? - On es col·loca? - D'on és? - Per a què s'utilitza? Per què s'utilitza? - Com s'utilitza? - On s'utilitza? En quin context s'utilitza? - Quan es es va o es fa servir? - Quina durada té? Quant temps ...? - etc.